سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دیگه ....!

ارسال‌کننده : بی سرزمین تر از باد ... در : 86/11/14 12:19 عصر

 

اعتماد ملی: احمد بورقانی‌فراهانی بر اثر سکته قلبی درگذشت. وی عصر دیروز در دفتر کار خود دچار حمله قلبی شد و در بیمارستان قلب تهران درگذشت. بورقانی متولد 1338 تهران بود و فعالیت خبری خود را با خبرنگاری آغاز کرد و چندی سردبیر و مدیر خبر خبرگزاری جمهوری اسلا‌می ایران (ایرنا) بود و چندی بعد سخنگوی ستاد تبلیغات جنگ شد.

بورقانی پس از آن رئیس دفتر ایرنا در مقر سازمان ملل در نیویورک شد و معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد در دوره مهاجرانی را عهده‌دار بود که جزو درخشان‌ترین دوره‌های فعالیت مطبوعات در سال‌های آغازین اصلا‌حات به‌شمار می‌رود.

بورقانی عضو هیات‌رئیسه مجلس ششم شورای اسلا‌می و منتخب مردم تهران بود. وی با بسیاری از روزنامه‌ها و مراکز نشر بالا‌خص نشر نی همکاری داشت. در این اواخر با موسسه بین‌المللی گفت‌وگوی تمدن‌ها به ریاست سیدمحمد خاتمی در ارتباط بوده و از برگزارکنندگان همایش <ایران؛ یکصد سال پس از مشروطیت> بود. بورقانی در سال‌های اخیر با نثر شیوا و گیرای خود به نقد رمان‌های ادبی می‌پرداخت. وی که از عارضه قلبی رنج می‌برد، در دوره‌ای به همین دلیل بستری شده بود.

بورقانی از چهره‌های محبوب و متواضع فرهنگی و از پیشکسوتان عرصه روزنامه‌نگاری بود که در این رهگذر نامی نیک و آثاری ارزشمند از خود بر جای گذاشت.




کلمات کلیدی :