سفارش تبلیغ
صبا ویژن

علامه در تحصن...!

ارسال‌کننده : بی سرزمین تر از باد ... در : 86/8/10 2:12 صبح


از ساعت ۱۲ تا ۱۲.۳۰

بنا به اعلام قبلی دانشجویان دانشکده علوم اجتماعی و ارتباطات دانشگااه علامه امروز ساعت ۱۲ ظهر تجمعی در اعتراض به احکام تعلیقی ده ها تن از دانشجویان این دانشگاه و همچنین بازداشت های گسترده ی دیگر دانشجویان و سرکوب های گسترده ی جنبش دانشجویی در چند وقت اخیر برقرار شد.

از ساعات ابتدایی صبح امروز فضای دانشکده علوم اجتماعی و ارتباطات علامه ملتهب بود. حراست دانشکده از ورود دانشجویان تعلیقی و دیگر دانشجویان دانشکده های علامه جلوگیری می کرد. با این وجود در حدود ساعت ۱۲ دانشجویان ممنوع الورود و تعلیقی به همراه جمع دیگری از دانشجویان با هماهنگی دانشجویانی که درون دانشکده بودند توانستند سد حراست دانشکده را بشکنند و تمام دانشجویان را وارد دانشکده کنند. در این میان از طرف حراست دانشکده برخی از دانشجویان مورد ضرب و شتم قرار گرفته شدند و در نتیجه فشار زیاد دانشجویان و درگیری های ایجاد شده از طرف حراست درب دانشکده شکسته شد.

در ادامه جمع کثیری از دانشجویان موفق به اجتماع در درون دانشکده شدند. دانشجویان با سردادن سرود یاردبستانی به سمت حیاط دانشکده حرکت کردند. در این میان دانشجویان شعار هایی از قبیل : " دانشجوی زندانی آزاد باید گردد" " تعلیق دانشجو ملغا باید گردد" " رئیس انتصابی استعفا استعفا" " جنبش دانشجویی آماده قیام است" " دانشجو می میرد ذلت نمی پذیرد" و " مرگ بر دیکتاتور" سر می دادند.

پلاکارد هایی نیز به همین مضمون در میان جمعیت به چشم می خورد. به همراه اسامی دانشجویان بازداشتی سرتاسر کشور.

در ادامه تجمع جمعیتی بیش از ۵۰۰ نفر با حلقه زدن دور یک دیگر تریبون آزاد آغاز شد. که یکی از دانشجویان در سخنانی ضمن محکوم کردن احکام تعلیقی و بازداشت دانشجویان امیرکبیر و کردستان و اهواز در انتها نیز مدیریت دانشگاه انتصابی است و باید استعفا دهد و تمام دانشجویان زندانی بی قید و شرط باید آزاد شوند. که این سخنان با استقبال گسترده دانشجویان مواجه شد. تریبون آزاد ادامه دارد و لازم به ذکر است که در بیرون دانشکده فضا همچنان ملتهب است و بیم بازداشت دانشجویانی که در بیرون دانشکده هستند می رود. حضور نیرو های امنیتی لباس شخصی در اطراف دانشکده چشم گیر است.


از ساعت ۱۲.۳۰ تا ۱۳

در ادامه تجمع و تریبون آزاد دو تن از دانشجویان بیانیه هایی از انجمن های دانشگاه های دیگر تهران را قرائت کردند که ناگهان خبر بازداشت چند تن از دانشجویان تعلیقی علامه در بیرون محوطه ی دانشکده رسید که موجب آن شد که دانشجویان با سردادن شعار "دانشجوی بازداشتی آزاد باید گردد" به سمت درب اصلی دانشکده که رو به خیابان است حرکت کنند. دانشجویان با اجتماع خود در روبروی درب دانشکده و خیابان مقابل آن خواستار آزادی هر چه سریع تر دانشجویان بازداشتی شدند. ماشین های عبوری نیز با صدا در آوردن بوق خود و دست تکان دادن با دانشجویان ابراز همبستگی کردند.

در ادامه دانشجویان پس از سر دادن شعارهای " پینوشه پینوشه ایران شیلی نمی شه" و " مرگ بر دیکتاتور" تجمع خود را ادامه دادند در این لحظه جمعیت تجمع کننده به بیش از ۸۰۰ تن می رسید یکی از "دانشجویان چپ دانشگاه شریف" به سخنرانی پرداخت که در طی سخنان خود با نام بردن از دانشجویان زندانی کردستان و همچنین ۸ تن از دانشجویان زندانی اهواز و دانشجویان زندانی دیگر خواستار آزادی بی قید و شرط تمامی دانشجویان زندانی شد و در ادامه گفت که این امر تنها با نیروی متحد و آگاهانه جمع تک تک دانشجویان محقق خواهد شد. سخنان او با استقبال شدید دانشجویان مواجه شد و دانشجویان او با استقبال شدید دانشجویان مواجه شد. سخنان او با استقبال شدید دانشجویان مواجه شد و دانشجویان تجمع کنننده شعار دانشجوی زندانی آزاد باید گردد را سر دادند.

دانشجویان علامه ای همچنان در جلوی محوطه ی دانشکده و رو به خیابان ایستاده اند.
از ساعت ۱۳ تا ۱۴

در ادامه تجمع دانشجویان چند تن از دانشجویان دیگر دانشگاه های تهران در حمایت از تجمع دانشجویان صحبت هایی کردند. همچنین یکی از دانشجویان دختر تعلیقی علامه در ضرورت دفاع از خواست دانشجویان صحبت کرد. در این میان خبر بازداشت ۴ تن از دانشجویان علامه رسید که موجب ملتهب تر شدن فضای دانشکده شد در این لحظه یکی از عوامل حراست با حمله به چند تن از دانشجویان قصد ایراد ضرب و شتم آنان را داشت که با مقاومت شدید دانشجویان مواجه شد و نتوانست کاری از پیش ببرد.

در ادامه تریبون آزاد یکی از دانشجویان تعلیقی علامه طی صحبت های ضمن تایید خبر بازداشت ۴ تن از دانشجویان علامه علامه اعلام کرد که باید تا آزادی تمامی بازداشت شدگان و تحقق دیگر خواست های دانشجویان ایستادگی و مقاومت کرد . دانشجویان بعد از سخنان وی تصمیم گرفتند که تمامی کلاس ها را تعطیل کنند و تا رسیدن به خواست های شان به تجمع خود ادامه دهند. زمزمه هایی مبنی بر ادامه تجمع تا شب شنیده می شود. دانشجویان در محوطه ی دانشکده می چرخند و با سرود خواندن و شعار دادن تمامی کلاس ها را تعطیل می کنند. سرود "یاردبستانی" و شعار "مرگ بر دیکتاتور" "دانشجوی زندانی آزاد باید گردد" اصلی ترین شعار ها است.

هر لحظه به تعداد دانشجویان تجمع کننده اضافه می شود و در ضمن از سرنوشت دانشجویان بازداشتی نیز خبری در دست نیست. تجمع ادامه دارد. دانشجویان علامه متحدانه و آگاهانه برای آزادی تمام دانشجویان زندانی و بازداشتی ایستاده اند!

از ساعت ۱۴ تا ۱۴.۳۰

دانشجویان در ادامه تظاهرات خود تمامی کلاس های دانشکده را تعطیل کردند و با سرود خوانی و کوبیدن پا فضای راهروهای دانشکده را در اختیار خود گرفتند.

سپس دانشجویان در ادامه تظاهرات خود با جمعیت به مراتب بیش از گذشته به سمت راهروی اتاق استاید رفتند و با سردادن شعارهایی خواستار همراهی و همبستگی اساتید با دانشجویان شدند.

دانشجویان ضمن صحبت کردن با اساتید دانشکده و اعلام خواست های به حق شان و تشریح روند تجمع امروز و دادن خبر بازداشت تعدادی از دانشجویان معترض از اساتید خواستند که به آنان بپیوندند. در این میان شعار " استاد آزاده حمایت حمایت" " دانشجو استاد اتحاد اتحاد" " استاد آزاده این به تو هم مربوطه" سر داده شد. در این اثنا خبر بازداشت ۳ تن از دانشجویان پلی تکنکی که قصد خروج از دانشکده را داشتند رسید. خیابان ها و کوچه های اطراف دانشکده مملو از نیروهای امنیتی لباس شخصی است که با هماهنگی حراست دانشکده اقدام به بازداشت اقدام به بازداشت فعالان دانشجویی می کند. تجمع دانشجویان در محوطه ی دانشکده ادامه دارد. دانشجویان علامه و دیگر فعالان دانشجویی همچنان ایستاده اند!


ساعت ۱۴.۳۰ تا ۱۵

در ادامه تجمع، دانشجویان با اجتماع در محوطه ورودی دانشکده و همچنین پیاده روی روبروی دانشکده باردیگر خواستار آزادی تمامی بازداشت شدگان شدند. در این میان تعدادی از دانشجویان طی سخنانی از مسئولان دانشگاه خواستند که هر چه سریع تر تمام بازداشت شدگان را آزاد کنند. دانشجویان خواستار آنان که ضمن آزادی تمامی رفقای دانشجویان بازداشتی نیروی امنیتی از اطراف دانشکده پراکنده شوند تا دانشجویان بتوانند بدون هیچ مزاحمتی از طرف نیروی های امنیتی و اطلاعاتی بعد از اتمام تریبون آزاد و سخنرانی ها از دانشکده خارج شوند.

در انتهای تریبون آزاد بعد از خوانده شدن چند بیاینه و سخنان چند تن از دانشجویان بیاینه "جمعی از فعالان و دانشجویان چپ دانشگاه های تهران" خوانده شد که در ان ضمن اشاره به فضای سرکوب و اختناق کنونی خواستار آزادی بی قید و شرط تمامی دانشجویان زندانی از جمله دانشجویان پلی تکنیکی ها ، اهوازی ها و دانشجویان کردستان شده بودند.

این بیانیه به امضای دانشجویان چپ دانشگاه های تهران و همچنین جمعی از دانشجویان کرد رسیده بود.

دانشجویان پس از خاتمه ی تریبون آزاد همچنان در محوطه ی دانشکده متحصن شده اند تا ضمن آزادی تمامی بازداشت شدگان امروز بتوانند بدون هیچ مشکلی از لحاظ امنیتی دانشکده بیرون بروند. در بیرون دانشکده همچنان نیرو های امنیتی و اطلاعاتی به صورت گسترده ایستاده اند.


لینکهای مرتبط:

تجمع اعتراضی دانشگاه علامه در فضای شدید امنیتی پایان یافت
گزارش تصویری از تجمع دانشجویان دانشگاه علامه
گزارش کامل صوتی مستقیم از تجمع دانشگاه علامه - آوایی دیگر
گزارش ویدیویی از تجمع دانشگاه علامه
با تشکر از سایت *سلام دموکرات*




کلمات کلیدی :