سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تفاوت هوشمندی و سطح اطلاعات لاریجانی و جلیلی در پاسخ به یک سوال

ارسال‌کننده : بی سرزمین تر از باد ... در : 86/8/4 11:26 عصر


*** سولانا در مذاکرات نماینده 1+5 بود یا صرفا نماینده اروپا ؟

سعید جلیلی : خود آنها ادعا می‌کردند آقای سولانا نماینده‌ی اتحادیه اروپا است و در این سمت با ایران مذاکراتی را شروع کرد و به هر حال برای بسیاری از این موضوعاتی که ما در عرصه‌ی کار با اروپا داریم این گفت‌وگوها تعیین‌کننده است.

علی لاریجانی : مذاکراتی که الان انجام می‌دهند به عنوان نماینده‌ی 1+5 است. کشورهای 1+5 بیانیه دادند و گفتند آقای سولانا نماینده‌ی ما است و مواضع آنها را در مذاکرات طرح می‌کنند. البته چون ایشان نماینده‌ی سیاست خارجی اتحادیه‌ی اروپا هم هست می‌تواند نظر آنها را هم مطرح کند اما فعلا ایشان نماینده‌ی طرف 1+5 در مقابل ایران است

ظاهرا آقای جلیلی که در دوره دوساله معاونت اروپای وزارت امور خارجه از دیدار با مقامات اروپایی و برقراری ارتباط با اتحادیه اروپا ناکام مانده بود ، امروز به گفتگو با نماینده اروپا قانع است و آن را لااقل برای آنچه "موضوعاتی که ما در عرصه‌ی کار با اروپا داریم" می خواند ، کافی می داند !

سعید جلیلی در پاسخ به این سوال که سولانا گفته است حضور دو مذاکره‌کننده می‌تواند مذاکرات را پیچیده کند؟ تصریح کرد: اتفاقا مذاکرات رم خوب بود. جناب آقای لاریجانی مذاکرات را هدایت می‌کردند و آقای سولانا با ایشان صحبت می‌کردند، همان‌طور که در دور قبل با ایشان صحبت می‌کردند.




کلمات کلیدی :