سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مرگ هم دانشگاهی ام حالمو بد جوری گرفته! تا اطلاع ثانوی بهم نزدیک

ارسال‌کننده : بی سرزمین تر از باد ... در : 85/9/5 6:16 عصر

امروز ساعت 10 که با دکتر کباری کلاس(جامعه شناسی کار و مشاغل) داشتیم و قرار بود ازمون امتحان میان ترم بگیره. امتحانمون ساعت 10 و 15 دقیقه شروع شد. بی وجدان 4 صفحه سوال داده بود، خلاصه با چه بدبختی سوالات رو جواب دادم. اصلا از صبح حالم خوب نبود، یه جوری بودم، همش یه استرسی عذابم می داد. یک ربع به 12 ورقه مو دادم و اومدم بیرون. ساعت 1و نیم هم با دکتر موحدی(جامعه شناسی سیاسی) کلاس داشتیم. اونم که خدا باباش و بیامرزه طبق معمول هر هفته قرار بود ازمون درس بپرسه. با بچه ها نشستیم یه کمی درس خوندیم و بعدشم رفتیم سالن شهید مطهری(سلسله نشست های مطالعاتی تجدد از نگاهی دیگر، با حضور دکتر کچوئیان، دکتر فاضلی عزیزم، دکتر فکوهی). تو راه که داشتیم میرفتیم به سمت آمفی تئاتر، یه دانشجو بهمون گفت ساعت 10 دقیقه به 1 توی صحن دانشکده قراره تحصن برگزار بشه، حتما بیاین! ازش پرسیدم مگه چه خبر شده؟! گفت برای همون پسره که فوت کرده. اینو که شنیدم حالم از یه دقیقه پیش گرفته تر شد. رفتیم 5 دقیقه تو ی سالن نشستیم و خیلی بی انگیزه(بر خلاف همیشه!) اومدیم بیرون. توی حیاط دانشکده همهمه بود. یه ذره توی حیاط وول زدیم و سریع رفتیم طبقه چهارم. دیگه کلاسمون داشت شروع میشد.

استرس امتحان جامعه شناسی کار و شغل............نگران از درس پرسیدن دکتر موحدی.............اضطراب بخاطر امتحان روز سه شنبه دکتر پیران................شنیدن خبر فوت یک هم دانشگاهی و ................ همه دست به دست هم داد و امروز منو گند زد. حالا قصه این دانشجوی بیچاره رو بخونید ببینید به چی می رسید! من که پوچ پوچ پوچ شدم!!!

در دانشگاه علامه طباطبائی اتفاق افتاد:

مرگ غم انگیز یک دانشجو در کلاس

صبح دیروز دانشجویی دیگر از جمع دانشجویان کشور سر کلاس درس سکته کرد و به دلیل نبود امکانات پزشکی درگذشت. این اتفاق دومین حادثه منجر به مرگی است که در کمتر از یک هفته گذشته جان یک دانشجو را در یک دانشگاه می گیرد.

هفته گذشته قلب یکی از دانشجویان دانشگاه علم و صنعت ایران در استخر شنای کلاس تربیت بدنی از کار ایستاد و به گفته شاهدان ماجرا به دلیل تأخیر اورژانس این ایست قلبی به مرگ این دانشجو انجامید. چند روز پس از آن هم روابط عمومی دانشگاه علم و صنعت کم کاری و تأخیر را در عملیات امداد رسانی تکذیب کرد.

صبح دیروز نیز اتفاقی مشابه در دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبائی افتاد. "سید شفیع رضایتی" دانشجوی ترم اول کارشناسی ارشد رشته حسابداری سر کلاس نشسته بود و هنوز استاد وارد نشده بود که قلبش از کار ایستاد. این اتفاق در ساعت 8 و 40 دقیقه رخ داد و در ساعت 8 و 50 دقیقه نیز با اورژانس تماس گرفته شد اما متاسفانه تا ساعت 9 و 12 دقیقه خبری از آمبولانس نشد. این ایست قلبی و تأخیر در امداد رسانی باعث مرگ دانشجوی دانشجوی علامه شد. پس از این حادثه دانشجویان جسد این دانشجو را به بیمارستان دی تهران در نزدیکی دانشکده مدیریت منتقل کردند و کلاس های دانشکده تعطیل شد. دانشجویان در اعتراض به نبود امکانات پزشکی در دانشکده و حاضر نشدن و حاضر نشدن مسئولان دانشگاه علامه در محل حادثه تجمع کردند. تجمع در دانشکده از ساعت 11 صبح شروع شد. مثل تجمعات دیگر اعتراضی، آقای شریعتی رئیس دانشگاه در محل حادثه حاضر نشد. این دانشکده هیچ واحد پزشکی و مسئول پزشکی ندارد و نبود امکانات پزشکی باعث این ماجرا شده است. کلاس های دانشکده مدیریت دانشگاه علامه دیروز تعطیل بود و احتمال می رود امروز نیز دانشکده تعطیل باشد. دانشگاه علامه طباطبائی هفت دانشکده دارد که در سطح شهر پراکنده هستند. دانشکده مدیریت و حسابداری حدود 2هزار دانشجو دارد. دیروز رئیس دانشکده مدیریت دانشگاه علامه و معاون دانشجویان این دانشکده با ایسنا گفتگو کرده بودند. رئیس این دانشکده با ابراز تأسف از درگذشت دانشجوی دانشکده مدیریت گفته است: "دانشگاه دارای خانه بهداشت است اما متاسفانه مشکل، پراکندگی این دانشگاه است. دانشکده بیمارستان نیست که پزشک داشته باشد." معاون دانشجویی دانشکده مدیریت هم گفته است: " تشکیل پرونده پزشکی برای برای دانشجویان وردی جدید جزء برنامه های دانشگاه است ولی بنده اطلاعی ندارم که برای این دانشجو پرونده ای تشکیل شده بود یا نه، با توجه به اینکه طبق گفته برادر وی این دانشجو دارای سابقه بیماری قلبی بوده است." معاون دانشکده حادثه فوت این دانشجو را چنین توصیف کرده است: "حال این دانشجو در کلاس درس بهم خورده و دانشجویان با توجه به این مسئله با اورژانس تماس گرفتند و زمانی که اورژانس رسید این دانشجو علائم حیاتی را  داشت ولی متاسفانه پس از 45 دقیقه تلاش، این دانشجو فوت کرد." با اینکه ثقفی رئیس دانشکده مدیریت گفته که "دانشکده بیمارستان نیست که پزشک داشته باشد"، معاون او بر احداث خانه بهداشت در دانشکده ها تأکید کرده است: "دانشگاه علامه دارای یک خانه بهداشت متمرکز در معاونت دانشجویی دانشگاه واقع در خیابان عباس آباد است ولی دانشکده های دانشگاه فاقد خانه بهداشت هستند و مسلما ایجاد خانه بهداشت در دانشکده ها امری ضروری است که باید مورد توجه قرار بگیرد."

شاهدان حادثه گفته اند که وقتی اورژانس تأخیر داشته، دانشجویان سعی کرده اند با استفاده از خودروهای عبوری دانشجوی مصدوم  را به بیمارستان منتقل کنند اما این تلاشها نتیجه ای نداشته و سرانجام "سید شفیع رضایتی" درگذشته است.




کلمات کلیدی :