سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سری جدید سوالات موهن در آموزش و پرورش رسید

ارسال‌کننده : بی سرزمین تر از باد ... در : 85/12/17 8:48 عصر

خبرگزاری انتخاب : خبرنگار خبرگزاری «انتخاب» از مازندران گزارش داد: با وجود تاکید مقامات ارشد نظام مبنی بر برخورد با طراح سوالات موهن در مورد پیامبر اسلام (ص)، باز هم این دسته از سوالات ، این بار در مازندران و در آزمون دانش آموزان مراکز استعدادهای درخشان با درجه توهین کم تر (!) منتشر شد.

بنابراین گزارش، یک مقام مسئول در آموزش و پرورش به خبرنگار «انتخاب» می گوید: طرح این نوع سوالات در مقاطع مختلف تحصیلی بسیار زیاد است. چنین مواردی - مسئله سوالات فرهنگیان و دانش آموزران استعداد درخشان مازندران -بسیار دیده شده است.

خبرنگار ما می گوید: استفاده از سئوالات سطحی و موهن در مورد زندگی پیامبر گرامی اسلام در آزمون دانش آموزان مراکز استعدادهای درخشان مازندران با اعتراض گسترده دانش آموزان و اولیاء آنان روبرو شد.

بنابراین گزارش، یکی از فرهنگیان بابلی که مادر یکی از تیزهوشان شرکت کننده در این آزمون است با ابراز تاسف از طرح چنین سوالاتی به خبرنگار ما می گوید : وقتی از فرزند تیز هوشم سئوال می کنند که حضرت محمد (ص) چگونه غذا می خوردند و در یکی از گزینه ها آمده است سر خود را به طرف غذا یا گوشت می بردند با خود می گویم آیای اینگونه سئوال موهن طرح کردن توهین به ساحت مقدس پیامبر اکرم نیست، من به عنوان یک فرهنگی واقعا خجالت می کشم.

وی ادامه داد: براستی در بین این همه نکات ارزشمند و نورانی در زندگی پیامبر گرامی اسلام، سئوال از نحوه غذا خوردن آن حضرت و گزینه های توهین آمیز چه هدفی را دنبال می کند.

برادر یکی از دانش آموزان سال سوم متوسطه مرکز تیزهوشان بابل نیز، ضمن محکوم کردن سئوالات طرح شده در این آزمون می گوید: القای اینکه پیامبر مثل بردگان بر سر سفره می نشست و یا اینکه پیامبر با چند نفس آب می خوردند و یا اینکه پیامبر موقع شانه زدن موی سر خود راهی از وسط سرش با شانه باز می کرد، چه مسائل مهم و اساسی است که باید در آزمونی که مربوط به نخبگان و استعدادهای درخشان یک جامعه است، مطرح شود

یکی از متولیان مرکز استعدادهای درخشان نیز با موهن خواندن تعدادی از سئوالات، با اظهار تاسف از روند تحجر گرایی و سطحی نگری در آموزش و پرورش گفت: بعد از طرح سئوالات توهین آمیز و موهن در آزمون ضمن خدمت فرهنگیان و بازتاب گسترده آن و همچنین عذرخواهی وزیر آموزش و پرورش، انتظار می رفت سایر مراکز آموزش و پرورش، با حساسیت بیشتری نسبت به این قضیه برخورد می کردند.

وی در پایان گفت: گویی با گسترش تحجرگرایی و عدم بکارگیری نیروهای مجرب و کارشناس در مسئولیت های مختلف از جمله در طراحی سئوالات این مشکلات همچنان در آموزش و پرورش تداوم خواهد داشت و باید نمایندگان مجلس برای وضعیت تاسف بار امروز فکری اساسی کنند.


● متن سؤالات مسابقه سیره پیامبر اعظم(ص) بین مراکز استعداد درخشان مازندران 8اسفندماه« مقطع متوسطه»

6- اگر چیزی نزد پیامبر اعظم اضافه می آمد آنرا چه می کرد.    الف: آن را به مستحق می داد
ب: آن را بین یاران خود تقسیم می کرد.             ج: هرکس نزدشان می آمد و درخواست کمک داشت، میداد.
د:تا شب دنبال کسی می گشت که مستحق باشد تا فردی را پیدا نمی کرد به خانه باز نمی گشت.  

7-حضرت محمد(ص) چگونه غذا می خوردند.
الف: غذا یا گوشت را بطرف دهان خود می آوردند .       ب: سر خود را بطرف غذا یا گوشت می بردند.
ج:همانند دیگر مردمان غذا می خوردند.                     د: غذا را خوب می جویدند.

8- سیره پیامبر(ص) با دیگر مومنان قبل از دیدار چگونه بود.
الف: در مقابل آینه موهایش را شانه و خود را مرتب می کرد.   ب: اگر آینه نبود مقابل ظرف آب می ایستاد و خود را مرتب می کرد.      ج: با لباس یاده به دیدار آنان می رفت.           د: تا موهایش را شانه نمی کرد به دیدن کسی نمی رفت.

10- حضرت محمد(ص) یک ظرف آب را چگونه میل می کردند.
الف: با 3 نفس بسم ا... اول و آخر آن حمد خدا        ب: 3نفس هربار الحمدالله
ج: 1نفس اول بسم ا... و بعد حمد خدا                 د: 3نفس فقط بسم ا... می گفتند.

27- کدام گزینه در مورد ویژگیهای فردی حضرت محمد (ص) صحیح می باشد.
الف: بر  سر سفره مانند بردگان می نشست.     ب:مانند بردگان می نشست و به حالت خنده به چهره دیگران خیره می شد.    ج: هیچوقت برای خود غضب نمی کرد و مانند بردگان می نشست.

28- گزینه صحیح را انتخاب کنید.
الف: فرق باز کردن در موی سر از سنت است.   ب:‌موقع شانه کردن موی سر خود، راهی از وسط سرش با شانه بار می کرد.    ج:رسول خدا هرگز موی سر خود را تفریق(از وسط جدا) نکرد.      د:الف و ب صحیح است.



کلمات کلیدی :